00 header reduce your fuel consumption by using energy saving tyres
Portrait of confident truck driver on parking lot. Copy space.
Omezte spotřebu paliva používáním úsporných pneumatik
Publikováno 15. ledna 2025 - 6 minuta ( y) čtení
Současné ekonomické a ekologické problémy zvyšují tlak na správu pneumatik vozového parku a výběr správné strategie. Vzhledem ke stále vysoké inflaci je se prioritou stává snižování spotřeby energie prioritou. Společnost Michelin vyvinula úenergeticky úsporné pneumatiky MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 a D2 pro dálkové a regionální použití v dálkové a regionální přepravě, které pomáhají vozovým parkům zvládnout náklady na energii a dosáhnout úspor paliva. François LE HEN, (ředitel produktového marketingu), Frédéric DOMPROBST (předvývojový designér nákladních pneumatik na kamiony) a Damien BARDIN (vývojový designér nákladních pneumatik na kamiony) nám o tom řekli více.
01 françois le hen frédéric domprobst and damien bardin tell us about fuel efficient tyres
Můžete se s námi podělit o vaše postřehy, jaké jsou aktuální faktory, které v dnešní době několik poznatků o aktuálních faktorech, které aktuálně ovlivňují efektivitu vozového parku?
Jako správce manažer vozového parku neustále sledujete úsporu paliva. Nafta vás stojí stále víceNafta je dražší, takže klíčovým cílem je lepší úpalivová účinnost paliva.
Také hlídáteSledujete také uhlíkové emise CO2 na základě revidovaných požadavků VECTO. V červenci 2028 vstoupí v platnost předpisy Euro 7 pro nákladní vozidla a autobusyPředpisy Euro 7 pro nákladní vozidla a autobusy vstoupí v platnost v červenci 2028 a, které stanoví přísnější limity pro různé znečišťující látky, jako jsou NOx a částice při z brzdění.
A v neposlední řadě možná řešíte nedostatek řidičů, což může vést k dalšímu tlakuzpůsobit další tlak na provoz vašeho vozového parku. Když najímáte nové zaměstnance,Nově najímaní řidiči si také mohou se stále ještě učit osvojovat techniky pro úspornou úsporné jízdujízdy, které jsou klíčové pro optimalizaci výkonu a snížení nákladů.
Spotřeba paliva, únik pevných částicpevné částice z opotřebení a uhlíkové emise CO2 představují každodenní problémy, které ovlivňují označení úspornostihodnocení palivové účinnosti vašeho vozového parku. S tím mohou může pomoci nové nová generace pneumatik MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 a D2.
Jak přesně to ovlivňuje vozové parky?
V takto nestabilním proměnlivém podnikatelském prostředí se vozové parky potýkají s nižšími ziskovými maržemi a musí pohotově bedlivě řídit své náklady, aby si udržely kontrolu a přijímaly informovaná rozhodnutí. Při aktualizaci modernizaci vozového parku musí společnosti zohlednit brát v úvahu aktuální normy, což znamená nákup nakupovat nejen optimalizovanějších vozidlael, ale také více ppalivově úsporných pneumatik pro úsporu paliva. Musí pečlivě sledovat všechny údaje správy vozového parku, jako jsou informace o nakládce a telematické údaje o vozidlech, aby bylo možné určit přesnou spotřebu paliva na řidiče a vozidlo. Tyto informace lze následně využít k propagaci případných bonusů za spotřebu paliva nebo k poskytnutí zajištění školení řidičů pro eko-ekologickou jízdu.
Kromě toho musí vozové parky upřednostňovat prediktivní údržbu, aby pro prevenci nákladných poruchpředcházely nákladným poruchám, a optimalizovat výdaje na pneumatiky pomocí prořezávání a protektorování pneumatik, abyste si udržely nejlepší provozní náklady.
Jak pneumatiky s nízkým valivým odporem pomáhají vozovým parkům snížit spotřebu energie?
Je důležité si hned od na začátku uvědomit, že společnost Michelin dnes nabízí dva různé typy pneumatik s nízkým valivým odporem pro kamionynákladní vozidla. Naše pneumatikyDíky našim řadám MICHELIN X® LINE ENERGY a MICHELIN X® MULTI ENERGY jsou tyto pneumatiky dostupné pro více vozových parků a pro více možných použití než kdykoli dříve. Pneumatiku MICHELIN X® MULTI ENERGY jsme vyvinuli speciálně pro potřeby vozových parků s tradičními spalovacími motory i elektromobily.
02 michelin offers two types of low rolling resistance tyres
Photo : JC)rC4me CAMBIER/MICHELIN
Řady MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 a D2 mají výrazně nižší valivý odpor ve srovnání s předchozími generacemi,“ poznamenává Damien Bardin, vývojový designér nákladních pneumatik na kamion. A dodává: „To znamená, že podle odhadů se oproti předchozí řadě MICHELIN X® MULTI uspoří 5 % paliva a navíc získáte vyšší kilometrový výkon. Tyto pneumatiky s nízkým valivým odporem tedy snižují spotřebu energie kamionůnákladních vozidel.
03 energy saving tyres
Palivově účinné Ppneumatiky snižující spotřebu nana vozidlech vozidla se spalovacím motorem:
Pneumatiky se na spotřebě paliva vozidla s naftovým nebo plynovým motorem podílejí přibližně 30 %.
Vzhledem k tomu, že pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem minimalizují ztráty energie způsobené deformací pneumatik, významně přispívají k efektivitě paliva. Přechod z pneumatiky s třídou „C“ valivého odporu na pneumatiku s třídou „B“ může vést k průměrné úspoře 0,6 litru na 100 km za celou dobu životnosti pneumatiky.
Energeticky úsporné Úsporné pneumatiky pro elektromobilyna elektromobilech:
Pneumatiky MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 a D2 mohou nabídnout o 5 % vyšší delší dojezd a nižší spotřebu energie oproti pneumatikám MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z a D.
V souvislosti s rostoucím rozšířenímSpolu s tím, jak narůstá počet elektrických nákladních vozidel,ů se dozvídáme se více o nárocích, která kladených kladou na pneumatiky. Byla tato skutečnost hlavním faktorem pro uvedeníByl toto hlavní faktor pro uvedení pneumatik MICHELIN X® MULTI ENERGY™ 2 na trh?
Ano, u této nové generace pneumatik jsme se zaměřili především bylo třeba se zaměřit na to, aby splňovaly určité specifické výkonnostní požadavky elektrických nákladních vozidelů, včetně zatížení a točivého momentu. Tato nová generace, přizpůsobená pro elektromobily, nabízí značnou odolnost pláštěkostry, vyšší delší dojezd a optimalizovanou hladinu úroveň hluku.
Jaké výkony ým způsobem tyto energeticky úsporné pneumatiky nabízejí také vysoký výkon z hlediska bezpečnosti?
Řady MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 a D2 mají stejný potenciál přilnavosti jako standardní řady, pokud jde o trakci a brzdění. Z hlediska bezpečnosti byla zlepšena boční přilnavost na mokré silnici. I nadále nabízejí dlouhotrvající přilnavost a trakci za všech silničních podmínek, což potvrzuje označení 3PMSF. Ve společnosti Michelin neděláme kompromisy týkající se bezpečnosti a kvality.
Lze úenergeticky úsporné pneumatiky prořezávat a protektorovat a snížit tak energetické a emisní nákladynáklady na energie a emise uhlíku?
Ano, je to možné, a dokonce i žádoucí! Při nákupu pneumatiky s nízkým valivým odporem investujete do udržitelnějšího systému správy pneumatik pneumatiky s dezénem, který lze prořezat, a s pláštěmkostrou, který kterou lze protektorovat. „Pro prodloužení životnosti úvašich energeticky úsporných pneumatik, bez negativního vlivu naaniž by tím byla jakkoliv negativně ovlivněna jejich bezpečnost, je doporučujeme prořezávat a protektorovat,“ uvádí Damien. „Tímto způsobem plně kompletně optimalizujete celkové náklady na vlastnictví.
Vaše investice může také vést ke zlepšení snížení spotřeby paliva, lepšímu delšímu dojezdu elektromobilu a nižším nákladům na údržbu. Vozové parky mohou měřit dopady prořezávání pomocí kalkulačky dopadu na udržitelnost.
Jak úenergeticky úsporné pneumatiky pomáhají vozovým parkům snížit jejich ekologickou stopu?
„Nové úenergeticky úsporné pneumatiky MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 a D2 jsme navrhli za účelemtak, paby zefektivnily váš vozový park pomocí ozdvižení vašeho vozového parku s nižšími nižších náklady nákladů a nižším nižšího ekologickým dopadu na životní prostředíem,“ vysvětluje Frédéric Domprobst, předvývojový designér nákladních pneumatik na kamiony ve společnosti Michelin. „Měřili jsme jejich výkonnost v klíčových proměnných, jako je kontrola nákladů, bezpečnost, a kvalita a ekologický přechod na ekologická řešení, a výsledky ukázaly podstatné zlepšení výkonnosti.“
„Pneumatiky MICHELIN X® MULTI ENERGY™ jsme si vybrali pro jejich úspornost,palivovou účinnost, dlouhodobý výkondlouhotrvající výkony a spolehlivou přilnavost. Pravidelně je prořezáváme, vyměňujeme měníme jejich pozici na vozidle,a protektorujeme pomocí technologie REMIX a pravidelně kontrolujeme jejich tlak huštění. Na zadní nápravě dosahujeme kilometrového výkonu 450 000 km.“ INTRA S.A., Polsko. Leden 20208
04 michelin x multi energy z2 and d2
MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 a D2 jsou pneumatiky s nízkým valivým odporem, které produkují méně částic z opotřebení, a jsou o 3 dB tišší než předchozí generace. Přestože Sspolečnost Michelin použila na jednu pneumatiku o 1,9 kg méně surovin, přesto vyrobila novou generaci pneumatik MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 a D2, které jsou velmi robustnívelice robustní a šetrnější k životnímu prostředí,přičemž na výrobu jedné pneumatiky bylo použito o 1,9 kg méně surovin. Pevný plášť vyrobenýSilnou kostru, vyrobenou s využitím technologií Powercoil, Infinicoil a Duracoil sod společnosti Michelin, lze opakovaně protektorovat a maximalizovat tak pro maximalizaci životnosti pneumatiky.
Tyto úenergeticky úsporné pneumatiky jsou ve skutečnosti natolik robustní, že je můžete bez rozmýšlení střídavě používat u elektrických nákladních vozidelů, elektrických autobusů a klasickýchi tradičních vozidel se spalovacími motory. Jsou odolné vůči vyššímu zatížení (LI) 158 (+2 LI), což vede k celkové nosnosti 8,5 t na řízených nápravách, která je u elektromobilů vzhledem k hmotnosti baterií často vyžadována.
Menší negativní dopad na životní prostředí, větší pozitivní dopad na efektivitu vašeho vozového parku.
„Pneumatiky MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 a D2 jsou zcela plně v souladu se závazkem společnosti Michelin s každou novou generací pneumatik zlepšovat jejich životní cykly,“ říká François Le Hen, ředitel produktového marketingu. A dodává: „Hodnocení životního cyklu této nové generace je dokonce až o 10 % lepší než u předchozích generací.
Výběrem úenergeticky úsporných pneumatik MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 a D2 se rozhodnete posílit zvýšit označení úspornostihodnocení energetické úspornosti svého vozového parku a vaši celkovou provozní výkonnost.
1. Mezinárodní rada pro čistou dopravu
https://theicct.org/wp-content/uploads/2024/03/ID-116-%E2%80%93-Euro-7-standard_final.pdf
2. Vyšší Delší dojezd a nižší spotřeba energie:
Řada MICHELIN X® Multi Energy 2 +5 % oproti vs. MICHELIN X®
Řada Multi (interní výpočty na základě výsledků zkoušky testů valivého odporu pneumatik a
simulací).
3. Michelin OEM
Počet ujetých kilometrůKilometrový výkon: 315/70R22,5 MICHELIN X® Multi Energy Z2: 96 vs. MICHELIN X® Multi
Energy Z (100), 315/70R22,5 MICHELIN X® Multi Energy D2: 91 vs. MICHELIN
X® Multi Energy D (100), 315/80R22,5 MICHELIN X® Multi Energy Z2: 90 vs.
MICHELIN X® Multi Energy Z (100), 315/80R22,5 MICHELIN X® Multi Energy D2:
96 vs. MICHELIN X® Multi Energy D (100). Interní studie založená na simulačním nástroji,
Výzkumné centrum v Ladoux Research Centre, 2024. Výsledky se mohou lišit v závislosti na stavu vozovky,
povětrnostních podmínkách a stylu jízdy.
4. Ducker worldwide report_ VEHICLE MAINTENANCE COSTS AND PAINS_ Michelin Community – prosinec 2017
5. Michelin OEM
*0,8 l je průměrná odchylka (hodnota VECTO) naměřená mezi dvěma třídami klasifikace (B v porovnání s C) u nové pneumatiky. Simulace průměrné úspory za dobu životnosti pneumatiky 0,6 litru na 100 km mezi pneumatikou třídy B a pneumatikou třídy C, u vozidla, které ujede 150 000 km za rok, u vozového parku 50 vozidel, s předpokládanou cenou 1,45 EUR za litr.
6. Zvýšení Prodloužení dojezdu elektromobilůu: Řada MICHELIN X® Multi Energy 2 +5 % oproti vs. MICHELIN X®
Řada Multi (interní výpočty na základě výsledků zkoušky testů valivého odporu pneumatik a
simulací).
7. Přilnavost a trakce: 315/70 a 80 R22,5 MICHELIN X® Multi Energy Z2 a D2: DlouhodobáDlouhotrvající
přilnavost a trakce za každého počasí. MICHELIN X® Multi Energy 2:
Označení Wet GripKlasifikační třída přilnavosti za mokra C, iso vs. MICHELIN X® Multi Energy (kromě 315/70R22,5)
MICHELIN X® Multi Energy Z: WG třída B). „Přilnavostí do posledního mm“ se rozumí
až do zákonem stanovené minimální hloubky běhounu (1,6 mm). Ověřte minimální hloubku běhounu
povolenou ve vaší zemi.
8. Rozhovor se společností INTRA S.A. Polsko. Leden 2020.
9. Hlučnost: 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy Z2 vs. 315/70R22.5 MICHELIN X®
Multi Energy Z: iso; 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy D2 vs. 315/70R22.5
MICHELIN X® Multi Energy D: +2 dB; 315/80R22,5 MICHELIN X® Multi Energy
Z2 vs. 315/80R22,5 MICHELIN X® Multi Energy Z: -3 dB; 315/80R22,5 MICHELIN X®
10. ZátěžHmotnost: 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy Z2 vs. 315/70R22,5 MICHELIN
X® Multi Energy Z: -0,5 kg; 315/70R22,5 MICHELIN X® Multi Energy D2 vs.
315/70R22,5 MICHELIN X® Multi Energy D: +0,2 kg; 315/80R22,5 MICHELIN
X® Multi Energy Z2 vs. 315/80R22,5 MICHELIN X® Multi Energy Z: -1,9 kg;
315/80R22,5 MICHELIN X® Multi Energy D2 vs. 315/80R22,5 MICHELIN X® Multi
Energy D: -1,1 kg; průměrně -0,8 kg.
11. Index nosnosti: 315/70R22,5 MICHELIN X® Multi Energy Z2 vs. 315/70R22,5
MICHELIN X® Multi Energy Z: +2 LI, 158/150 L (154/150 M) vs. 156/150 L, 8,5 t vs.
8 t / +500 kg na nápravu; 315/70R22,5 MICHELIN X® Multi Energy D2 vs 315/70R22,5
MICHELIN X® Multi Energy D: +2 LI, 156/150 L (154/150 M) vs. 154/150 L;
315/80R22,5 MICHELIN X® Multi Energy Z2 vs. 315/80R22,5 MICHELIN X® Multi
Energy Z: +2 LI, 158/150L (154/150M) vs. 156/150L (154/150M), 8,5 t vs. 8 t / +500 kg
na nápravu; 315/80R22,5 MICHELIN X® Multi Energy D2 vs. 315/80R22,5 MICHELIN X®
Multi Energy D: iso, 156/150L (154/150M) vs. 156/150L (154/150M).
12. Hodnocení analýzy životního cyklu: 315/70R22,5 X Multi Energy Z2 vs. 315/70R22,5 X Multi Energy Z: +3 %; 315/70R22,5 X Multi Energy D2 vs. 315/70R22,5 X Multi Energy D: +10 %; 315/80R22,5 X Multi Energy Z2 vs. 315/80R22,5 X Multi Energy Z: +0,5 %; 315/80R22,5 X Multi Energy D2 vs. 315/80R22,5 X Multi Energy: +5,5 %; průměrně +5 %
gettyimages 930571046
car going fast on a road by night