Un pneu en phase de recreusage en usine

Edito regrooving hero image Freight transport Help and Advice

Un pneu en phase de recreusage en usine

PROŘEZÁNÍ

Nové dezény pro prodloužení životnosti vašich pneumatik.

Co je prořezání?

Prořezání spočívá ve vyřezání nových drážek do vrstvy běhounu pod vzorkem, čímž se obnoví hloubka dezénu.

Všechny pneumatiky MICHELIN vhodné k prořezání jsou na bočnici označeny „REGROOVABLE“ (tzn. „prořezávatelné“).

Jedná se o techniku doporučenou normami ETRTO*. Již ve fázi vyvíjení pneumatik pracuje společnost Michelin s dostatečnou tloušťkou pryže, která umožňuje prořezání bez negativního vlivu na pevnost a robustnost pneumatiky.

Edito regrooving-michelin Help and Advice

PROČ PROŘEZÁVAT PNEUMATIKY?

 

1. Delší životnost

Prořezání prodlužuje potenciální životnost nových pneumatik Michelin i pneumatik Michelin Remix® tím, že obnovuje hloubku dezénu a zvyšuje kilometrový výkon průměrně o 25 %.

2. Úspora paliva

Ušetřete až 2 l/100 km*.
Prořezání se provádí v době, kdy je valivý odpor pneumatiky nejnižší, proto zároveň snižuje spotřebu paliva. Prořezání nabízí o 25 % kilometrů navíc, a to v období, kdy je nejnižší spotřeba paliva pneumatiky.

3. Větší přilnavost

Zlepšete přilnavost, zvyšte bezpečnost. Prořezání obnovuje hloubku dezénu, což vede k lepší přilnavosti a optimální bezpečnosti na silnici. Na mokré vozovce zlepšují prořezané pneumatiky příčnou přilnavost a trakci přibližně o 10 % v porovnání s podobně opotřebovanými neprořezanými pneumatikami**.

4. Snížení vaší ekologické stopy

Snížením spotřeby paliva a zvýšením kilometrového výkonu přispívá prořezání k ochraně životního prostředí. Prořezání prodlouží životnost pneumatiky v okamžiku, kdy spotřebovává nejméně paliva. To vám pomůže snížit emise CO2 až o 1,1 kg/100 km na každou nápravu.
Díky prodloužení životnosti nových pneumatik MICHELIN a protektorovaných pneumatik MICHELIN Remix o 25 % ušetříte na každé čtyři prořezané pneumatiky jeden běhoun.
Prořezané pneumatiky lze následně protektorovat technologií MICHELIN Remix. Míra přijetí koster k protektorování MICHELIN Remix je u prořezaných i neprořezaných pneumatik shodná: 90 %***.

5. Prořezání v praxi

Pracovník provádějící prořezání a jeho společnost nesou odpovědnost, pokud je prořezání provedeno v rozporu s doporučeními výrobce (dodržení schématu prořezání, hloubky prořezání, řezného nože atd.).

Prořezání pneumatiky uskutečněné v okamžiku, když má zbývající hloubku dezénu 2 až 4 mm, umožňuje:
• obnovit dezén,
• nastavit hloubku prořezání tak, aby byly vždy minimálně 2 mm pryže mezi dnem dezénové drážky a ochrannými nárazníky, pokud pneumatika nemá indikátor hloubky prořezání.

Příliš hluboké protektorování může:
• způsobit poškození vedoucí k předčasnému vyřazení pneumatiky z provozu,
• znemožnit přijetí kostry k protektorování pneumatiky,
• odhalit nárazníkové vrstvy, což je v rozporu s legislativou.

Pneumatiku není možné prořezávat, pokud
běhoun vykazuje stopy závažného poškození: vrypy, průrazy, průpichy, trhliny atd. V takovém případě může dojít k oxidaci kovových nárazníků koruny a následně k rychlému poškození pneumatiky v průběhu jízdy, které může vést k nečekané ztrátě tlaku huštění. 

Namontované prořezané pneumatiky:
Aby vozidlo nebylo příliš dlouho nepojízdné během prořezávání pneumatik, doporučujeme vám mít na skladě namontované celky tak, aby činnost probíhala co nejúčinněji.

6. Schémata prořezání

Abychom vám s prořezáním pomohli, nabízíme vám všechna schémata prořezání vhodná pro každou řadu pneumatik podle specifických vlastností jejich běhounu.

Tato schémata a další informace o jejich provádění (řezné nože, hloubky prořezání atd.) naleznete v sekci s technickými údaji na produktových stránkách jednotlivých prořezávatelných pneumatik. Kliknutím níže si také můžete stáhnout souhrnný dokument.

Picto regrooving patterns large Help and Advice

Picto retreading white paper Help and Advice

BÍLÁ KNIHA

Konkurenceschopnost, bezpečnost a ochrana životního prostředí jsou pro profesionály v odvětví přepravy klíčovými tématy. Proto vítají každé řešení, které zvyšuje výkonnost jejich podnikatelské činnosti a pomáhá jim mít pod kontrolou provozní náklady.

V tomto ohledu hraje zásadní roli správa pneumatik. Vše, co jste kdy chtěli vědět o řešeních pro prodloužení životnosti vašich nákladních pneumatik, najdete zde: přejeme vám zajímavé počtení, bezpečnou jízdu a dlouhý život vašich pneumatik!

Další informace:  PROTEKTOROVÁNÍ

Prořezání není jediným řešením, které může prodloužit životnost vašich nákladních pneumatik MICHELIN. Zjistěte, jak jim můžete dát nový život prostřednictvím jejich protektorování!

Rechapage d'un pneu en atelier

Edito picture regrooving retreading visit hamburg Freight transport Help and Advice

Rechapage d'un pneu en atelier

PRÁVNÍ INFORMACE

* Výsledky srovnávacích testů prováděných v červnu roku 2007 mezi soupravou vybavenou prořezanými pneumatikami MICHELIN ENERGY TM a soupravou vybavenou neprořezanými pneumatikami MICHELIN ENERGY TM prokázaly úsporu 1,94 l / 100 km.

** Interní zdroj společnosti Michelin: test uskutečněný na leštěném betonu.

*** Studie Michelin uskutečněná v roce 2008 a 2009 na vzorku 1 milionu pneumatik zaslaných k protektorování technologií MICHELIN Remix.
Rozdíl v akceptaci protektorování mezi prořezanými a neprořezanými pneumatikami je menší než 0,2 %.

Používáte zastaralý webový prohlížeč.

Používáte prohlížeč, který tyto webové stránky nepodporují. Znamená to, že některé funkce nemusí pracovat podle očekávání. To může mít za následek nezvyklé chování při procházení stránek.

Pokud chcete plně využít všech výhod těchto webových stránek, použijte nebo upgradujte/nainstalujte jeden z následujících prohlížečů.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+