retreadingtyres header

Protektorování kamionových pneumatik: jak rozlišit fakta od výmyslů

Publikováno 30. března 2023 - 5 minuta ( y) čtení

Pojďme jednou pro vždy rozptýlit všechny mylné představy o protektorování. Zjistěte, proč se tato operace stala pro přepravní společnosti, včetně malých vozových parků, nejen ekonomickou, ale také ekologickou otázkou. David Cardoso*, manažer kategorie produktů protektorování ve společnosti Michelin**, nám k tomuto tématu poví více.

retreadingtyres portrait

David Cardoso, manažer kategorie produktů – protektorování pro kamiony a autobusy – region EMEA** ve společnosti Michelin

Protektorované kamionové pneumatiky přinášejí skutečnou úsporu nákladů

PRAVDA – Protektorované pneumatiky stojí průměrně o 40 %*** méně než pneumatiky nové, a to i přesto, že často obsahují stejnou pryžovou směs a technologie a uchovávají si stejné vlastnosti jako nové pneumatiky.

Pláště pneumatik MICHELIN jsou od začátku navržené tak, aby je bylo možné protektorovat, a v určitých oblastech použití dokonce několikrát.

Protektorované kamionové pneumatiky jsou méně spolehlivé

NEPRAVDA – Protektorování je v podstatě nahrazení opotřebeného běhounu pneumatiky zcela novým. Když protektorování provádějí odborníci na kvalitním plášti, má protektorovaná pneumatika co do bezpečnosti, odolnosti, účinnosti a nájezdu srovnatelné vlastnosti se zcela novou pneumatikou.

A přesto si někteří lidé dlouhou dobu spojovali běhouny pneumatik ležící na krajích silnic výhradně s protektorovanými pneumatikami. To však není pravda, nýbrž tradovaná mylná představa.

Pneumatiku lze protektorovat až třikrát v závislosti na plášti a druhu použití pneumatiky.

PRAVDA – Počet protektorování závisí na stavu pláště po opotřebení běhounu a také na jeho potenciálu. Pneumatiky používané pro přístup do oblasti prací lze protektorovat dvakrát technologií MICHELIN Remix, nebo dokonce třikrát technologií RECAMIC nebo Laurent Retread. Technicky řečeno plášť tak moc „neobíhá“ (neotočí se tolikrát). To ale neplatí pro dálkovou přepravu, kde se tak často neuplatní točivý moment motoru/brzdění. V tomto druhu použití lze obecně pneumatiky protektorovat pouze jednou, ale protektorované pneumatiky pak mohou najet až jeden milion kilometrů***!

Plášť pneumatik nemá na protektorování žádný vliv

NEPRAVDA – Naopak se jedná o klíčový faktor. Pro kvalitní protektorování potřebujete odolný, robustní plášť. Vynikající podpora v kombinaci se zkušenostmi a odborností profesionálů přináší protektorovanou pneumatiku, která bude mít vynikající vlastnosti a odvede skvělou práci.

Vysoce kvalitní pláště lze protektorovat po celou dobu jejich životnosti až do chvíle, než dosáhnou zákonné hranice (např. 10 let ve Spojeném království).

Protektorování není určeno pro malé vozové parky nákladních vozů

NEPRAVDA – Protektorování je vhodné pro vozové parky všech velikostí! Přináší navíc tři výhody, které mají z hlediska malých vozových parků nezanedbatelný vliv na rozpočet na pneumatiky, zvláště pak na cenu, ujeté kilometry a flexibilní využití. Protektorování je dobré pro životní prostředí, protože maximalizuje využití surovin a snižuje množství odpadu určeného k recyklaci

Značka Michelin byla průkopníkem protektorování

PRAVDA – Společnost Michelin je jedním z nejvýznamnějších hráčů na poli protektorování. Má 60 let zkušeností navazujících na nabídku jejích nových pneumatik. Protektorovací týmy úzce spolupracují s týmy tvořícími nové pneumatiky, a to hned od začátku projektu. V porovnání s novými pneumatikami ušetří protektorování průměrně 70 % surovin***.


Tři dobré důvody k protektorování pneumatik

cz three good reasons to retread tyres


Tři značky protektorování skupiny Michelin

retreadingtyres brand1

Michelin REMIX® (evropská) – Premium

Protektorování exkluzivně na pláštích Michelin.
Udržuje vlastnosti nových pneumatik MICHELIN (bezpečnost, odolnost, účinnost, kilometrový nájezd atd.)


retreadingtyres brand2

Michelin RECAMIC (globální)

Běhouny vyrobené ve Francii v závodě skupiny MICHELIN.
Prodávají se partnerům do dílen, které se věnují protektorování.
Nejsou exkluzivní pro určitý typ pláště.
Technické rady a podpora od expertů MICHELIN.


retreadingtyres brand3

Laurent RETREAD (převážně Francie/Německo/Švýcarsko/Benelux/Španělsko)

Místní protektorování v závodu Avalon ve Francii (Burgundsko – Franche-Comté).
Nejsou exkluzivní pro určitý typ pláště.


Zdroje

* Rozhovor s Davidem Cardosem z 29. října 2021
** Evropa, Blízký východ a Afrika
***Všechna čísla uvedená v tomto článku pocházejí z dokumenut white paper společnosti Michelin ve francouzštině: “Pour en finir avec les idées reçues sur le recreusage et le rechapage”.

Používáte zastaralý webový prohlížeč.

Používáte prohlížeč, který tyto webové stránky nepodporují. Znamená to, že některé funkce nemusí pracovat podle očekávání. To může mít za následek nezvyklé chování při procházení stránek.

Pokud chcete plně využít všech výhod těchto webových stránek, použijte nebo upgradujte/nainstalujte jeden z následujících prohlížečů.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+