eurotruck header

Euro Truck Simulator 2: herní zpracování života řidiče kamionu

Publikováno 29. března 2023 - 10 minuta ( y) čtení

Řidiči kamionů se spoléhají sami na sebe, řeší složité situace, objevují nová místa – jsou to prostě takoví každodenní hrdinové. A zatímco se doslova miliony lidí po celém světě vrhly na příležitost vžít se do role těchto obyčejných hrdinů, zapojují se také různé značky.

eurotruck portrait

Pavel Šebor, CEO společnosti SCS Software a tvůrce hry Euro Truck Simulator 2, Mike Lawton, vedoucí globálního marketingu a komunikace pro licencování značky ve společnosti Michelin

Zarytí fanoušci reálných značek

Pokud jste ještě nikdy neslyšeli o neuvěřitelně úspěšné hře Euro Truck Simulator 2, jedná se o videohru, která hráče posadí za volant vlastního těžkého nákladního vozu. Hráč začíná jako nově najatý řidič, jehož úkolem je doručit náklad. Jak postupuje hrou dál, projíždí slavnými městy a malebnými silničními úseky, přepravuje čím dál těžší náklady, profesně roste a nakonec si může založit svou vlastní přepravní společnost a spravovat vlastní vozový park. V průběhu celé hry si navíc hráč může upravovat vozidla podle vlastních představ.

"Když jsme Euro Truck Simulator 2 poprvé uvedli, museli jsme velmi rychle vytvořit spousty obsahu,“ vzpomíná Pavel Šebor, CEO společnosti SCS Software(1). V důsledku toho byly první verze hry mnohem méně detailní, než je aktuálně dostupná verze, která je velice realistická. Dnes už skalní fanoušci mají mnohem vyšší očekávání. "Čím realističtější naši hru uděláme, tím lépe se v ní hráči cítí,“ dodává. "Nechtějí řídit kamion nebo jezdit na pneumatikách smyšlené značky. Chtějí hrát se značkami, které znají a mají rádi.“

"Hráči nechtějí řídit kamion nebo jezdit na pneumatikách smyšlené značky. Chtějí hrát se značkami, které znají a mají rádi.“

Pavel Sebor, CEO of SCS Software creator of Euro Truck Simulator 2


A přesně proto značky jako Michelin hrají v tomto příběhu úspěchu velmi důležitou roli. "Naše spolupráce odstartovala před sedmi lety,“ upřesňuje Mike Lawton, vedoucí globálního marketingu a komunikace pro licencování značky ve společnosti Michelin(2). "A je to zkušenost prospěšná pro obě strany,“ dodává. "Sdílíme své technické znalosti a vstupy se společností SCS Software, což její hře dodává ještě větší věrohodnost. Celý náš vztah je o autenticitě a o tom, že hráči získají reálný dojem z našich produktů.“ A je to samozřejmě výhra i pro nás, jelikož jsme schopni komunikovat s naším cílovým uživatelem úplně jiným způsobem. Naši fanoušci nyní se značkou interagují způsoby, které dříve byly nepředstavitelné.“

eurotruck img1


Personalizace na prvním místě

"Prvek přizpůsobení je nesmírně důležitý,“ říká Šebor. "Kamiony v naší hře jsou jako obrovské panenky Barbie – můžete měnit zrcátka, design, přidat deflektory – pro lidi je důležité, aby měli kontrolu nad tím, jak jejich vůz vypadá.“ Hráči hledající zážitek, který je skutečně pohltí, si mohou koupit doplňkový balíček pro fanoušky značky Michelin – Michelin Fan Pack. Tento balíček obsahuje vysoce detailní řadu kamionových pneumatik, takže si hráči mohou vybrat vhodné pneumatiky pro konkrétní použití. "Hra tak získává novou úroveň autentičnosti,“ dodává Lawton. Balíček pro fanoušky navíc dává hráčům možnost nabarvit kamion charakteristickou modrou a žlutou barvou Michelin, přidat licencované produkty Michelin, jako jsou třeba čepice, ledničky a osvěžovače vzduchu v interiéru kabiny, a samozřejmě mohou také na kamion umístit ikonického maskota Michelin.

 

"Jsme značka, která u lidí rezonuje. Zastánci naší značky s naším maskotem vyrostli, hráli si s našimi hračkami jako malé děti! “

Mike Lawton, vedoucí globálního marketingu a komunikace pro licencování značky ve společnosti Michelin



Značka Michelin byla několikrát zvolena za jednu z nejlepších a nejrozpoznatelnějších značek na světě. Není tedy žádným překvapením, že balíček pro fanoušky si od uvedení do prodeje v roce 2017 stáhlo více než 600 000 lidí. "Jsme značka, která u lidí rezonuje. Zastánci naší značky s naším maskotem vyrostli, hráli si s našimi hračkami jako malé děti! Jsme značka, která je s lidmi celý jejich život,“ říká Lawton. "Lidé naši značku vnímají jako spolehlivou a skutečně důvěryhodnou.“

eurotruck img2


Následuje

V průběhu let došlo k něčemu, co Lawton popisuje jako "přirozená evoluce reality“. Vysvětluje to takto: "První realitou bylo to, že jste ve hře mohli vidět pneumatiky značky Michelin. Později si hráči mohli vybrat pneumatiky, které chtěli, a vyzdobit si vůz značkovými produkty.“

"Pro mě bude další fáze, když se do tohoto zážitku podaří vnést realismus. Tedy nejen přítomnost značky, ale také hodnotu značky – prostě ukázat, že Michelin přináší dlouhou výdrž a bezpečnost,“ dodává Lawton. Hlubší zážitek pak může znamenat například integraci reálných vlastností a bezpečnostních aspektů do hry. Například valivý odpor a brzdění na mokrém povrchu, které silně závisí na technologii použité uvnitř pneumatiky, ale také na tom, jak lidé pneumatiky nafukují a udržují.

"Doufám, že zavedení postupů údržby potřebných k úspěchu ve hře povede řidiče k osvojení stejných návyků při každodenní rutině.“

Mike Lawton, vedoucí globálního marketingu a komunikace pro licencování značky ve společnosti Michelin


Lawton doufá, že tento vývoj se podepíše i na návycích v reálném světě. "Doufám, že zavedení postupů údržby potřebných k úspěchu ve hře povede řidiče k osvojení stejných návyků při každodenní rutině Chceme, aby řidiči kontrolovali tlak a o pneumatiky se řádně starali, aby dosáhli maximální životnosti, bezpečnosti a co nejlepší spotřeby pohonných hmot."

V budoucnu se Šebor soustředí na udržování kroku s poptávkou. "Udržovat si relevanci a držet krok s technologickým vývojem je nikdy nekončící výzva. Naše práce nikdy nekončí!“ říká. "Ať už je to třeba jelen běžící přes silnici, nebo nová trasa vedoucí krásným prostředím… stále je co přidávat, fanoušci totiž stále žádají víc. Rychlý a neustálý růst je náročný, ale je to vlastně příjemný problém.“

Euro Truck Simulator 2: Michelin Fan Pack DLC – aktualizace!


V číslech: Euro Truck Simulator 2

  • 2012 – uvedení na trh
  • 7 významných značek kamionů
  • 9 druhů pneumatik Michelin na výběr
  • 7 doplňků Michelin pro přizpůsobení kabiny
  • 97% hodnocení ve službě Steam v roce 2021
  • 79% hodnocení Metacritic v roce 2019

Zaměřeno na… aktuální balíček pro fanoušky Michelin Fan Pack


Hráči Euro Truck Simulator 2 si mohou vybrat ze čtyř kategorií pneumatik Michelin, kterými mohou svá vozidla osadit.

Euro Truck Simulator 2: Michelin Fan Pack DLC Update

eurotruck box1

DÁLKOVÁ PŘEPRAVA HOSPODÁRNÁ Z HLEDISKA PALIVA I CO2

Pneumatiky X® LINE™ ENERGY™ Z2 / D2 a X® LINE™ ENERGY™ F/Z/D/T poskytují vynikající valivý odpor ideální pro používání na dlouhé vzdálenosti a zároveň šetří peníze i životní prostředí.


VŠESTRANNÉ SILNIČNÍ PNEUMATIKY HOSPODÁRNÉ Z HLEDISKA PALIVA I CO2

Řada MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ Z/D přináší optimální spotřebu paliva, aniž by dělala kompromisy v oblasti životnosti. Tyto všestranné pneumatiky jsou bezpečné na silnicích i dálnicích v každém ročním období.

eurotruck box2


eurotruck box3

DLOUHÁ ŽIVOTNOST PRO SILNIČNÍ PŘEPRAVU

Pneumatiky MICHELIN X® MULTI™ F/D/T/Z a MICHELIN X® MULTI™ T2 mají vynikající potenciál nájezdu a nabízejí všestrannost a dlouhou životnost na silnicích i dálnicích ve všech klimatických podmínkách.


TĚŽKÉ NÁKLADY

Robustní pneumatiky MICHELIN X Multi HD, MICHELIN X Multi HL-T a MICHELIN X Multi HL-Z jsou vysoce odolné proti poškození, vhodné pro těžké náklady a nabízejí vysoký nájezd a bezpečnost ve všech ročních obdobích.

eurotruck box4


Zdroje

(1) Rozhovor s Pavlem Šeborem ze 7. října 2021
(2) Rozhovor s Mikem Lawtonem z 11. října 2021
* „Euro Truck Simulator 2“ je registrovanou ochrannou známkou společnosti SCS Software s.r.o. Všechny ostatní názvy značek, ochranné známky, registrované známky, loga a symboly na vozidlech ve hře jsou majetkem svých příslušných vlastníků.

Používáte zastaralý webový prohlížeč.

Používáte prohlížeč, který tyto webové stránky nepodporují. Znamená to, že některé funkce nemusí pracovat podle očekávání. To může mít za následek nezvyklé chování při procházení stránek.

Pokud chcete plně využít všech výhod těchto webových stránek, použijte nebo upgradujte/nainstalujte jeden z následujících prohlížečů.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+