wave7 article1 header

100 let protektorování nákladních pneumatik

Publikováno 25. února 2024 - 3 minuta ( y) čtení

Společnost Michelin už roky přináší inovace, přispívá k rozvoji odvětví silniční dopravy a pomáhá vozovým parkům zlepšovat jejich výkonnost. Vzhledem k ekonomickým obavám si společnost Michelin dala za úkol nabídnout víc životních cyklů pneumatik za účelem snížení jejich ceny. V tomto kontextu se před 100 lety zrodilo protektorování.
Vydejte se na cestu historií a zjistěte, jak se společnost Michelin chopila této inovativní technologie.

 

1923

photo

 

Protektorujme pro větší nájezd kilometrů!

V meziválečném období, kdy se v obtížných ekonomických podmínkách rozvíjela doprava, potřebovali zákazníci spolehlivé pneumatiky, které by zajistily bezpečnost osob a majetku a měly dlouhou životnost za rozumnou cenu.

Jakmile společnost Michelin zjistila, že běhoun pneumatiky se opotřebovává mnohem rychleji než její plášť, navrhla již v roce 1923 možnost opakovaného použití pneumatik jejich protektorováním: Proces, který o 100 let později nebyl nikdy aktuálnější!

1937

photo 1

 

Michelin vynalezla pneumatiku „Metallic“ s ocelovým pláštěm

Aby byla nákladní pneumatika schopna odolávat vysokému zatížení, její plášť sestává z desítek vrstev tkaniny. Druhou výzvou pro Michelin bylo přijít s inovací, která by umožnila několikanásobné protektorování pneumatik. V roce 1937 společnost vynalezla pneumatiku „Metallic“, která měla jako první ocelovou kostru tvořenou pouze čtyřmi vrstvami ocelového kordu.

1946

photo 2

První zkoušky protektorování nákladních pneumatik Michelin

Továrna Avallon v jižní Francii jako první vyrábí nákladní pneumatiky protektorované za tepla.


1966

photo 3

 

Zcela nový proces Remix

Vzhledem k tomu, že Michelin vždy usilovala o zachování kvality a spolehlivosti protektorovaných pneumatik, přichází v roce 1966 s vynálezem procesu Remix. Díky tomuto procesu lze nyní pneumatiky obnovovat s použitím původních produktů a výrobních postupů nové pneumatiky. Jaký to má vliv na produktivitu vozového parku? To znamená, že ujedete až 100 % kilometrů jako s novou pneumatikou! (1)

(1) Směs a dezén běhounu pneumatik MICHELIN Remix jsou z velké části stejné jako u nových pneumatik MICHELIN. Sortiment pneumatik MICHELIN Remix® z 90 % používá stejnou formu a stejné materiály jako nové pneumatiky MICHELIN, což může vést k téměř rovnocenné výkonnosti pneumatik MICHELIN Remix® a nových pneumatik Michelin. Interní hodnocení provedené Výzkumným a technologickým centrem Michelin na základě referencí zákazníků shromážděných v Evropě od roku 2015.


2121

photo 4

 

Výroba pneumatik Remix stále stoupá

Michelin po celá desetiletí stále potvrzuje svou roli hlavního hráče v oblasti protektorování pneumatik za tepla. V roce 2021 se v německém Hombourgu, v našem největším závodě na protektorování v Evropě, vyrobila 18miliontá pneumatika Michelin Remix®. A to je teprve začátek!


2023

photo 5

 

Protektorování se stalo nutností

I po 100 letech představuje protektorování pro vozové parky stále velkou výzvu a přináší ekonomické, spolehlivé a ekologické pneumatiky. Vzhledem k tomu, že ekologické otázky jsou více než kdy jindy v centru pozornosti našich inovací, přináší protektorování pro planetu mnoho výhod:

- Snížení emisí CO2: Na každých 100 protektorovaných pneumatik zabráníte uvolnění více než 11,6 tuny (1) CO2 do atmosféry.
- Snížení spotřeby materiálu: 1 protektorovaná pneumatika = o 50 kg(1) méně surovin, než je potřeba k výrobě nové pneumatiky
- Snížení množství odpadu: Každá protektorovaná pneumatika znamená o jednu pneumatiku méně k recyklaci!

1923 2023 new

Inovativní protektorování řeší problémy minulosti, současnosti i budoucnosti. Dnes je to účinná reakce na pozadí inflace, zdravotní krize, mezinárodní nestability a surovinové krize. Jako skutečný partner malých a středních vozových parků bude Michelin i v budoucnu pokračovat v inovacích, které vám pomohou kontrolovat provozní náklady a minimalizovat dopad na životní prostředí. Dobrodružství pokračuje, zůstaňte s námi!


Zdroje:

(1) Snížení CO2 spojené s protektorováním se vypočítá ze související úspory materiálu. Vzhledem k úspoře materiálu ujede protektorovaná pneumatika MICHELIN Remix® až 100 % kilometrů jako nová pneumatika MICHELIN (směs a dezén běhounu pneumatik MICHELIN Remix® jsou z velké části stejné jako u nových pneumatik Michelin; 90 % pneumatik řady MICHELIN Remix® je vyrobeno ve stejné formě a ze stejných materiálů jako nové pneumatiky Michelin, a proto mají stejně dobrou výkonnost; podle interních testů provedených výzkumným a technologickým centrem Michelin a referencí zákazníků shromážděných v Evropě od roku 2015). Nová pneumatika váží v průměru 70 kg. Nová pneumatika připravená k protektorování váží v průměru 50 kg. Dopad protektorované pneumatiky na emise CO2 souvisí s úsporou materiálu, tj. 115 kg CO2 představuje 50 kg úspory surovin, při poměru 2,3 kg CO2* na kg surovin. * Takto se vypočítá ekvivalence mezi CO2 a litrem paliva nebo kilogramem suroviny: Emisní faktor 3,24 kg CO2 na 1 litr motorové nafty vychází z hodnocení životního cyklu provedeného agenturou ADEME pro čistou motorovou naftu. Zahrnuje emise ve fázích výroby nafty (17 %) a při jejím spalování (83 %). Zdroj: ADEME, Studie „Well to wheel - JEC“, v4, červenec 2014. Emisní faktor 2,3 kg CO2 na 1 kg pneumatiky pochází z výpočtů posouzení životního cyklu výroby pneumatiky od kolébky k bráně), které společnost Michelin provedla interně na základě pravidel výpočtu vyvinutých profesí výrobců pneumatik (TIP). Zahrnuje fáze zahrnující těžbu surovin, přepravu, výrobu a distribuci. Zdroj: Norma UL pro životní prostředí, „Pravidla pro přípravu environmentálního prohlášení o výrobku pro kategorii výrobku: Pneumatiky“, v3.05, únor 2022.

Používáte zastaralý webový prohlížeč.

Používáte prohlížeč, který tyto webové stránky nepodporují. Znamená to, že některé funkce nemusí pracovat podle očekávání. To může mít za následek nezvyklé chování při procházení stránek.

Pokud chcete plně využít všech výhod těchto webových stránek, použijte nebo upgradujte/nainstalujte jeden z následujících prohlížečů.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+