wave7 article1 header
100 let protektorování nákladních pneumatik
Publikováno 25. února 2024 - 3 minuta ( y) čtení
Společnost Michelin už roky přináší inovace, přispívá k rozvoji odvětví silniční dopravy a pomáhá vozovým parkům zlepšovat jejich výkonnost. Vzhledem k ekonomickým obavám si společnost Michelin dala za úkol nabídnout víc životních cyklů pneumatik za účelem snížení jejich ceny. V tomto kontextu se před 100 lety zrodilo protektorování.
Vydejte se na cestu historií a zjistěte, jak se společnost Michelin chopila této inovativní technologie.
1923
photo
Protektorujme pro větší nájezd kilometrů!
V meziválečném období, kdy se v obtížných ekonomických podmínkách rozvíjela doprava, potřebovali zákazníci spolehlivé pneumatiky, které by zajistily bezpečnost osob a majetku a měly dlouhou životnost za rozumnou cenu.
Jakmile společnost Michelin zjistila, že běhoun pneumatiky se opotřebovává mnohem rychleji než její plášť, navrhla již v roce 1923 možnost opakovaného použití pneumatik jejich protektorováním: Proces, který o 100 let později nebyl nikdy aktuálnější!
1937
photo 1
Michelin vynalezla pneumatiku „Metallic“ s ocelovým pláštěm
Aby byla nákladní pneumatika schopna odolávat vysokému zatížení, její plášť sestává z desítek vrstev tkaniny. Druhou výzvou pro Michelin bylo přijít s inovací, která by umožnila několikanásobné protektorování pneumatik. V roce 1937 společnost vynalezla pneumatiku „Metallic“, která měla jako první ocelovou kostru tvořenou pouze čtyřmi vrstvami ocelového kordu.
1946
photo 2
První zkoušky protektorování nákladních pneumatik Michelin
Továrna Avallon v jižní Francii jako první vyrábí nákladní pneumatiky protektorované za tepla.
1966
photo 3
Zcela nový proces Remix
Vzhledem k tomu, že Michelin vždy usilovala o zachování kvality a spolehlivosti protektorovaných pneumatik, přichází v roce 1966 s vynálezem procesu Remix. Díky tomuto procesu lze nyní pneumatiky obnovovat s použitím původních produktů a výrobních postupů nové pneumatiky. Jaký to má vliv na produktivitu vozového parku? To znamená, že ujedete až 100 % kilometrů jako s novou pneumatikou! (1)
(1) Směs a dezén běhounu pneumatik MICHELIN Remix jsou z velké části stejné jako u nových pneumatik MICHELIN. Sortiment pneumatik MICHELIN Remix® z 90 % používá stejnou formu a stejné materiály jako nové pneumatiky MICHELIN, což může vést k téměř rovnocenné výkonnosti pneumatik MICHELIN Remix® a nových pneumatik Michelin. Interní hodnocení provedené Výzkumným a technologickým centrem Michelin na základě referencí zákazníků shromážděných v Evropě od roku 2015.
2121
photo 4
Výroba pneumatik Remix stále stoupá
Michelin po celá desetiletí stále potvrzuje svou roli hlavního hráče v oblasti protektorování pneumatik za tepla. V roce 2021 se v německém Hombourgu, v našem největším závodě na protektorování v Evropě, vyrobila 18miliontá pneumatika Michelin Remix®. A to je teprve začátek!
2023
photo 5
Protektorování se stalo nutností
I po 100 letech představuje protektorování pro vozové parky stále velkou výzvu a přináší ekonomické, spolehlivé a ekologické pneumatiky. Vzhledem k tomu, že ekologické otázky jsou více než kdy jindy v centru pozornosti našich inovací, přináší protektorování pro planetu mnoho výhod:
- Snížení emisí CO2: Na každých 100 protektorovaných pneumatik zabráníte uvolnění více než 11,6 tuny (1) CO2 do atmosféry.
- Snížení spotřeby materiálu: 1 protektorovaná pneumatika = o 50 kg(1) méně surovin, než je potřeba k výrobě nové pneumatiky
- Snížení množství odpadu: Každá protektorovaná pneumatika znamená o jednu pneumatiku méně k recyklaci!
1923 2023 new
Inovativní protektorování řeší problémy minulosti, současnosti i budoucnosti. Dnes je to účinná reakce na pozadí inflace, zdravotní krize, mezinárodní nestability a surovinové krize. Jako skutečný partner malých a středních vozových parků bude Michelin i v budoucnu pokračovat v inovacích, které vám pomohou kontrolovat provozní náklady a minimalizovat dopad na životní prostředí. Dobrodružství pokračuje, zůstaňte s námi!
(1) Snížení CO2 spojené s protektorováním se vypočítá ze související úspory materiálu. Vzhledem k úspoře materiálu ujede protektorovaná pneumatika MICHELIN Remix® až 100 % kilometrů jako nová pneumatika MICHELIN (směs a dezén běhounu pneumatik MICHELIN Remix® jsou z velké části stejné jako u nových pneumatik Michelin; 90 % pneumatik řady MICHELIN Remix® je vyrobeno ve stejné formě a ze stejných materiálů jako nové pneumatiky Michelin, a proto mají stejně dobrou výkonnost; podle interních testů provedených výzkumným a technologickým centrem Michelin a referencí zákazníků shromážděných v Evropě od roku 2015). Nová pneumatika váží v průměru 70 kg. Nová pneumatika připravená k protektorování váží v průměru 50 kg. Dopad protektorované pneumatiky na emise CO2 souvisí s úsporou materiálu, tj. 115 kg CO2 představuje 50 kg úspory surovin, při poměru 2,3 kg CO2* na kg surovin. * Takto se vypočítá ekvivalence mezi CO2 a litrem paliva nebo kilogramem suroviny: Emisní faktor 3,24 kg CO2 na 1 litr motorové nafty vychází z hodnocení životního cyklu provedeného agenturou ADEME pro čistou motorovou naftu. Zahrnuje emise ve fázích výroby nafty (17 %) a při jejím spalování (83 %). Zdroj: ADEME, Studie „Well to wheel - JEC“, v4, červenec 2014. Emisní faktor 2,3 kg CO2 na 1 kg pneumatiky pochází z výpočtů posouzení životního cyklu výroby pneumatiky od kolébky k bráně), které společnost Michelin provedla interně na základě pravidel výpočtu vyvinutých profesí výrobců pneumatik (TIP). Zahrnuje fáze zahrnující těžbu surovin, přepravu, výrobu a distribuci. Zdroj: Norma UL pro životní prostředí, „Pravidla pro přípravu environmentálního prohlášení o výrobku pro kategorii výrobku: Pneumatiky“, v3.05, únor 2022.
gettyimages 930571046
car going fast on a road by night