header energy saving
Snižte spotřebu paliva pomocí energeticky úsporných pneumatik
Publikováno 21. února 2024 - 3 minuta ( y) čtení
Ekonomické a ekologické aspekty zvyšují tlak na vozové parky, aby správně nastavily svou strategii v oblasti pneumatik. Vzhledem ke stále rostoucí inflaci se snižování spotřeby energie stává prioritou. Michelin nabízí dvě řady energeticky úsporných pneumatik pro dálkovou a regionální dopravu, které pomáhají vozovým parkům snížit náklady na energii. François Le Hen, ředitel produktového marketingu, nám o tom řekl víc.
francois le hen
François Le Hen, ředitel produktového marketingu
Mohl byste upřesnit, jak ekonomický a environmentální kontext ovlivňuje spotřebu energie vozového parku?
Tak za prvé, Covid-19 způsobil inflaci a narušil globální ekonomiku. Zadruhé, politický kontext v letech 2022–2023 zhoršil stávající problémy a zapříčinil, že ceny energií (paliv, plynu a elektřiny) jsou nepředvídatelné. Dále je nedostatek řidičů nákladních vozidel v důsledku měnících se jejich očekávání, co se týká jejich pracovních podmínek a dalších místních faktorů. A konečně, snaha o zlepšení udržitelnosti silniční dopravy znamená, že mnoho podniků musí přizpůsobit svůj vozový park tak, aby snížil dopad na životní prostředí.
Jak přesně tento kontext ovlivňuje vozový park nákladních vozidel?
V takto nestabilním podnikatelském prostředí sevozové parky potýkají s nižšími ziskovými maržemi a musejí být ostražité při správě svých nákladů, aby si udržely kontrolu a přijímaly informovaná rozhodnutí. Při modernizaci vozového parku musejí společnosti zohlednit nejnovější normy, což znamená nákup vozidel s nižší spotřebou paliva. Musejí pečlivě sledovat všechny údaje o správě vozového parku, jako jsou informace o nakládce a telematické údaje o vozidlech, aby mohly určit přesnou spotřebu paliva na řidiče a vozidlo. Tyto informace pak mohou být použity k přiznání případných bonusů za spotřebu paliva nebo k případnému školení řidičů v oblasti ekologického řízení.
Vozové parky navíc musejí upřednostňovat prediktivní údržbu, aby předcházely nákladným poruchám, optimalizovat výdaje za pneumatiky a prořezávat a protektorovat pneumatiky s cílem udržet provozní náklady na minimu.
Jak pneumatiky s nízkým valivým odporem pomáhají vozovým parkům snížit spotřebu energie?
Je důležité si hned na začátku uvědomit, že Michelin dnes nabízí dva různé typy pneumatik s nízkým valivým odporem pro nákladní vozidla, díky čemuž je tento produkt dostupný pro více vozových parků a pro více aplikací než kdykoli předtím:
michelin X line energy 2 and X multi energy and line energy 2 tyres -new
Obě tyto řady pneumatik s nízkým valivým odporem snižují spotřebu energie nákladních vozidel. Pneumatiky MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ 2 a MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ mají stejný potenciál přilnavosti jako standardní řady, pokud jde o záběr a brzdění. Ve společnosti Michelin neděláme v oblasti bezpečnosti a kvality žádné kompromisy.
„Pneumatiky MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ jsme si vybrali pro jejich úspornost, dlouhou životnost a spolehlivou přilnavost. Pravidelně je prořezáváme, vyměňujeme a protektorujeme pomocí technologie REMIX a pravidelně kontrolujeme jejich tlak. Na zadní nápravě dosahujeme kilometrového výkonu 450 000 km.“
INTRA S.A. - Polsko
Benzínové čerpadlo
Pneumatiky snižují spotřebu paliva naftového nebo benzínového vozidla přibližně o 30 %. (1)
Úsporné pneumatiky pro vozidla se spalovacími motory:
S nižším valivým odporem o jednu třídu značení můžete ušetřit až 1 l/100 km, pokud vyměníte pneumatiky tahače, a až 2 l/100 km, pokud vyměníte pneumatiky tahače i návěsu. (2)
Energeticky úsporné pneumatiky pro elektrická vozidla:
Tyto pneumatiky vám mohou zajistit delší dojezd o 5 až 10 %. Pokud tedy začínáte s elektrickým vozem s dojezdem 500 km, můžete těžit z delšího dojezdu až o 35 km, což může při návratu na základnu po směně hrát důležitou roli. (3)
Jak energeticky úsporné pneumatiky pomáhají vozovým parkům snížit jejich ekologickou stopu?
Obě řady pneumatik MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ 2 a MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ snižují valivý odpor a spotřebu paliva, což při montáži na naftová nebo benzinová vozidla znamená nižší emise CO2.
Pokud na tahači i návěsu použijete pneumatiky s valivým odporem lepším o 1 kg/t, můžete snížit emise CO2 o 40 g/100 km. (4)
Evropská komise stanovila pro výrobce originálních dílů ambiciózní cíle v oblasti snižování emisí CO2 o 45 % v roce 2030, o 65 % v roce 2035 a o 90 % v roce 2040. Pokud tyto ekologické cíle nesplní, budou jim uloženy sankce.(5)
Použitím energeticky úsporných pneumatik hodláme snížit nejen emise CO2. U řad MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ 2 a MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™, stejně jako u ostatních výrobků Michelin, je naší snahou snížit emise částic vznikajících z opotřebení. Stejně jako naše pneumatiky pro osobní automobily snižují tyto emise až o 20 % na kilometr(6) ve srovnání s konkurenčními pneumatikami. Částice vznikající z opotřebení jsou stále větším problémem pro životní prostředí a Evropská komise očekává nařízení.
Úsporné pneumatiky řady MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ 2 jsou navrženy pro nízký valivý odpor, který vám pomůže ušetřit peníze palivo. Tyto pneumatiky mají také pravidelný vzor opotřebení, takže je lze používat až do posledního milimetru.
Mar-Pol, Polsko – Další názory zákazníků naleznete zde!
Můžeme prořezávat a protektorovat energeticky úsporné pneumatiky, abychom snížili náklady na energii a emise?
Nejenže můžete, ale měli byste! Prořezávání a protektorování energeticky úsporných pneumatik vřele doporučujeme, abyste dosáhli optimálních celkových nákladů na vlastnictví.
Pneumatiky Line Energy 2 - Multi Energy
To znamená, že při nákupu pneumatik s nízkým valivým odporem investujete do udržitelnější politiky montáže s dezénem, který lze prořezávat, a pláštěm, který lze protektorovat. Vaše investice může také vést ke snížení spotřeby paliva, lepšímu dojezdu elektromobilu a nižším nákladům na údržbu. Pomocí naší kalkulačky zjistěte vliv prořezávání na efektivitu vašeho vozového parku.
Prořezávání energeticky úsporných pneumatik může prodloužit jejich životnost o 25 % v nejúspornějším stavu. (7)
(1) Celosvětová zpráva společnosti Ducker_ NÁKLADY NA ÚDRŽBU VOZIDEL A PROBLÉMY_ Komunita Michelin - Prosinec 2017
(2) Interní výpočet Michelin, založený na metodě VECTO, který porovnává dvě soupravy (4×2 tahač a 3osý návěs, 40 tun, 50% regionální použití a 50% dálkové použití) s rozdílem jedné třídy označení valivého odporu (rozdíl 1 kg/t)
(3) Interní výpočet Michelin, založený na aktuálním odhadu výkonu bateriových elektrických nákladních vozidel.
(4) Interní výpočet Michelin z roku 2016: Úspora paliva až 2,5 l/100 km u nových pneumatik a v průměru 1,25 l/100 km během 1. životnosti pneumatik u soupravy tahač/navěs s nákladem 40 tun vybavené pneumatikami MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z 295 / 60 R22,5
(5) Zelená dohoda pro Evropu: Komise navrhuje nulové emise pro nové městské autobusy do roku 2030 a snížení emisí o 90 % u nových nákladních vozidel do roku 2040 – https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_762 - 14/02/2023
(6) Částice z opotřebení pneumatik v životním prostředí, ADAC, prosinec 2021 – testováno 100 velikostí
(7) Technická brožura 2023 – Francie
gettyimages 930571046
car going fast on a road by night